Een ode aan reclame op A4’tjes. Voor mijn afstudeerproject deed ik onderzoek naar dit bijzonder alledaags fenomeen.

Een artikel over A4-reclame in de Volkskrant Magazine van 13 april 2019. Lees!

A4-reclame komt voor in de podcast Ongesigneerd van 15 februari 2019. Luister!

Het onderzoek bestond uit verschillende non-lineaire ontwerpmethodes. Fotograferen was een belangrijke methode. Door de beelden uit hun context te halen, kon ik ze ordenen en beter bestuderen. 

Tijdens het onderzoek heb ik mijn fascinatie in kaart gebracht. Wat mij aanspreekt: het eerlijke karakter en de pragmatische manier van ontwerpen.

Aan de hand van opgedane expertise moedigde ik bezoekers aan een A4-wandeling te maken.
Naast de ingang van de expositieruimte verkoopt ‘Snip Wonen+’ eetkamerstoelen. Ik vroeg hen een A4-reclame te maken. 
Ik ontwikkelde een online campagne om aandacht te vragen voor mijn expositie.
Een kerstkaart met video!